Göteborg-Vinga

Grundades måndag 23 juni 1997
Klubb 50597 - Distrikt 2360 - Charternummer Göteborg-Vinga Rotaryklubb chartrades den 23 juni 1997. Till charterpresident valdes Anders Fredlund.

Bakgrunden var att Anders tidigare var medlem i Göteborg-Säve RK, men då han började arbeta i Högsbo insåg han att det vore mer praktiskt att vara medlem i en klubb på "rätt" sida av älven. Då det inte fanns någon morgonklubb i området valde Anders att starta en ny klubb. Med stöd från dåvarande DG Lars Olsson och med Göteborg-Angered som fadderklubb påbörjades arbetet med att dels samla prospekts till att bli chartermedlemmar och dels hitta en lämplig möteslokal. Det första konstituerande mötet hölls vid Hotel Novotel i Klippan med 28 närvarande chartermedlemmar.

Medlemmar

Aktiva medlemmar 33