Den härliga hösten är här med besked

fredag 30 september 2022
 Kära medlemmar i Göteborg-Vinga Rotaryklubb!

Höstens första månad har passerat förbi och vi har startat upp verksamheten så gott vi har kunnat.

Redan har vi haft en hel del intressanta föredrag både av externa föredragshållare, bl. a. om globala kärnvapenhot, vägen från biologi till mänskliga rättigheter och samt även ett superintressant föredrag av Joakim om ”organisationer utan chefer”. Joakim fick lite lite tid på sig men har lovat att återkomma med en fortsättning. Jag tycker själv att detta ämne är mycket intressant.

Vi har också presenterat klubbens (nya) stadgar samt haft ett lärorikt vin-quiz.

Nu är vi inne i Oktober och program-punkter fylls på successivt men som alltid måste vi tillsammans hjälpas åt att komma upp med super-intressanta ämnen och föredragshållare. Hjälp Bosse Knape med detta – tack. Att ta del av givande, lärorika, roliga möten är kittet som, förutom att avsluta arbetsveckan med trevliga gemensamma frukostar, samt naturligtvis agera inom våra fina samhälls-stöttande projekt, håller oss samman som klubb. Så håll öron och ögon öppna för lämpliga föredragshållare - samt även naturligtvis lämpliga nya medlemmar för klubbens framtid.

Jag har initierat kontakt med Ladies Circle (globalt nätverk för kvinnor upp till 45 år) (ladiescircle.se) och arbetar för att ha något slags utbyte med dem – kanske t.o.m som en bas för framtida medlemsrekrytering. Det gäller att göra vår klubb till ett intressant alternativ när de och andra är sugna på vidare föreningsliv.

Jag är medveten om att online-deltagande inte är optimalt i alla lägen. Ibland funkar det sämre än lovligt, men vi jobbar på det och att delta via Teams kan ändå tjäna gott när man inte har möjlighet att delta fysiskt.

Den 30:e Oktober är det dags för distriktets årsmöte och alla medlemmar har rätt att delta på detta. Se kalender i Polaris. Kontakta mig gärna om ni vill gå på detta.

Datum för Monsunsoppa i Johanneskyrkan är satt till 16/11. Kontakta Janne Ekberg om du vill hjälpa till med kockandet.

Vi ses i Sjömanskyrkan inom kort!