Soppa till St. Johanneskyrkan

lördag 28 november 2015

Magnus Björnberg

Göteborg-Vinga Rotaryklubb lagar 60 liter soppa till Sankt Johanneskyrkan.

Sedan 2007 har vi haft ett lokalt samhällsprojekt med Stadsmissionen Sankt Johanneskyrkan. Vi är mycket uppskattade av Sankt Johanneskyrkan och de har en väldigt positiv bild av Rotary.

En gång på hösten och en gång på våren bjuder Göteborg-Vinga Rotary klubb Sankt Johanneskyrkans mässgäster på soppa. Det är en blandning av människor som kommer till kyrkan. Alla är välkomna och soppan kostar 10 kronor för de som kan betala och kan du inte, får du soppa ändå. Vi handlar, lagar och serverar. Vi är inne på sjunde året och vi kommer att fortsätta med detta.

På hösten lagar vi Evert Taubes berömda Monsun soppa - den enda soppa som finns tonsatt. På våren blir det Ängamat eller Änglamat som vi kallar den.

Genom förståndiga och sponsrade inköp innebär det också att vi kan överlämna en gåva på ca 8000 kronor som räcker till 325 subventionerade luncher.