Soppa till S:t Johanneskyrkan

onsdag 11 maj 2016

Joakim Nilsson

Vårens soppa (Ängamat) lagades traditionsenligt till för S:t Johanneskyrkan.

Sedan 2007 har vi haft ett lokalt samhällsprojekt med Stadsmissionen Sankt Johanneskyrkan. Vi är mycket uppskattade av Sankt Johanneskyrkan och de har en väldigt positiv bild av Rotary.

En gång på hösten och en gång på våren bjuder Göteborg-Vinga Rotary klubb Sankt Johanneskyrkans mässgäster på soppa. Det är en blandning av människor som kommer till kyrkan. Alla är välkomna och soppan kostar 10 kronor för de som kan betala och kan du inte, får du soppa ändå. Vi handlar, lagar och serverar. Vi är inne på sjunde året och vi kommer att fortsätta med detta.

På hösten lagar vi Evert Taubes berömda Monsun soppa - den enda soppa som finns tonsatt. På våren blir det Ängamat eller Änglamat som vi kallar den.